Monday, June 4, 2012

It's June!

Asalamualaikum..
Sedar tak sedar,dah bulan June wei.ingatkan masih di bulan May.Sungguh cepat masa berlalu.June!June!June!Yeahh Wadah.Sedar lah kau.Sudah masuk bulan June.June ni banyak perkara akan berlaku.Puan Emak Punya Birthday,sudah semestinya aku punya birthday akan jatuh pada hujung bulan,dan paling penting result sem lalu aku akan keluar sebelum akhir June.Uwaaa..Rasa nervous gilak eh.sebab exam ni aku tak buat sebaik mungkin.Masih rasa takut untuk repeat subjek.aku takmo!!aku tak pernah dan harap tak berlaku sepanjang belajar kat sini.Berkati usaha ku Ya Allah.dan June jugak mengingatkan aku akan kesudahan cinta suatu ketika dahulu.Ya.Kami break up dibulan June.Wah.adakah diriku ini masih sukar melupakan si dia?no way!aku dah jumpa orang baru.hahaha.walaupun masih malu untuk mengaku cinta,tapi yang penting hati sudah berbunga..amboii ayat!

Bulan ni jugak my kazen mengerjakan Umrah bersama suami tercinta.sepatutnya aku berada d airport sekarang.Rombangan keluarga pergi airport hantar mereka.Tapi penyakit malas aku merebak lagi.so,aku putuskan duk diam2 dalam bilik tengok My Girl(korean drama) kat lappy.Tanggal 15 pulak,kawan rapat akan melangsungkan majlis perkahwinannya.Ingat tak entry pasal cinta tak direstui tu?hah,si perempuan sudah pun memilih untuk menerima orang lain dan tidak sanggup untuk meneruskan cinta yang terhalang bersama si jejaka.Ok.aku terkadang kurang setuju dengan keputusan drastik kawan itu untuk bernikah secara paksaan.I mean,dia paksa hati.dia kenal bakal suami tak lebih dari 3 bulan jer kot.terus menerima lamaran bakal suami.Ya aku faham bila sudah putus cinta,kita kena cari pengganti supaya hati dapat diubati.tapi dia ni,dah bertunang,still samar2 dengan keputusan yang dia buat.tak percaya yang dia akan kahwin.aku pun sedih jugak.Ex Bf pulak selalu chat dan meluahkan ketidakpuasatiannya kepada aku.apa aku boleh buat?nasihat jak la.yang penting doakan si kawan mendapat kebahagiaan.Hanya itu yang mampu aku lakukan.Ok stop pasal kahwin-kahwin ni.

erm,nak cerita apa lagi erk?apa yang ada dibulan June?oh ya,apasal cerita Nada Cinta ni tak habis-habis ar?aku tak suka la ceritanya langsung.Puan Emak dan Bapa minat gilak eh dengan cerita ni.sekarang ni pun,bila dorang menonton cerita tu,rasa nak pecahkan seja skrin Tv tu.tak logik sungguh jalan ceritanya..maaf ya Tuan Director.hoho.aku marah sebab aku takda peluang langsung nak tonton Tv wei.sebab kena monopoli oleh Puan Emak dan Bapa.erm.takpa..Bulan ni jugak abang aku start kerja kat SESB cawangan Ranau.sebelum ni dia kerja kat UMS.ok la kot.harap2 dia dapat stabilkan kewangan dia bila kerja kat SESB nanti.boleh la kumpul duit untuk kahwin.aku nak jugak dapat anak sedara.Best apa dapat anak sedara.cuma tak tahu bila akan ada peluang.Jangan2 duluan merasa anak sendiri.miahahahaha.ok stop mengarut.ada tak faham dengan ayat yang aku guna? aku tak suka menaip secara formal.cukup la sekadar korang faham apa yang aku tulis.tak faham,just leave ur comment here.hahaha.ok la.nak tolong abang buat surat pulak.see u soon.daa!

Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini

No comments:

Post a Comment