Sunday, March 25, 2012

skrin lappy pecah

semalam abang aku dok layan facebook guna lappy aku.Aku biarkan.sampai tengah malam juga la dia pinjam.Awal pagi aku bangun,aku tengok lappy aku dah tertutup rapat bersama broadband tanpa penutup di sisi..Aku mengemas rumah,aku cari penutup broadband aku.Takda.Bila aku buka lappy,taraaaa....!penutup broadband aku kat keybord.Bila aku on lappy,Skrin hancur!Nice....

Laju air mata aku keluar bila memikirkan asignment yang berlambak yang patut dihantar minggu depan.Ya Allah.Sakitnya hati aku.Mata aku terus bengkak gara-gara menangis.Time2 macam ni la aku di uji.Aku pulak,bila berdepan dengan masalah,memang air mata yang jadi peneman.Bukan fikir macamana nak handle.tapi memang macam itu lah diri ku yang sebenar.aku bingung macamana nak selesaikan.

Aku mesej abang aku.Guna ayat-ayat yang memang menyakitkan hatilah.Biar dia rasa.aku dah serik dah pinjamkan barang kat dorang and adik beradik yang lain.Tangan pemusnah!dulu pun macam tu juga.Tapi setakat skrin hitam punya masalah sahaja.Itu aku maafkan.aku yang dok p cari orang baiki lappy.tapi sekarang lain cerita.Bila lappy skrin dah pecah,apa peratusan dia nak pulih seperti sedia kala?mungkin 10% sahaja.Silap-silap,terpaksa beli lappy baru.Kesian puan emak kalau terpaksa membagi duit beli lappy baru.Taknak aku.Dulu bila dia suarakan nak membeli sebijik kereta,aku bantah habis-habisan.Aku taknak dia terbeban.Cukup-cukup la dia tanggung aku masa belajar sekarang ni.lagipun,puan emak aku kumpul duit sendiri.bekerja sendiri.Bukan makan gaji bulan-bulan.aku betul tak nak menyusahkan lagi.cukup la kesusahan dia selama ini.Seolah aku sering membawa masalah pulak laa...^_^

Aku asyik marah abang aku jak.Kesian dia.Last-last,dia kol orang sebelah rumah ni untuk tengok lappy aku.nasib baik dia tak lepas tangan.hah,kan dah kena marah.agak biadap bila seorang adik marah abang sendiri.tapi,ini lah aku.aku marah sebab nak sedarkan dorang betapa cuainya kerja dorang.aku marah tanda sayang.lain kali beringat.Maaf ya abang Phunga.




Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini

2 comments: