Thursday, March 15, 2012

Majlis perkahwinan Bff aku (part 1)

Minggu lepas,dua orang sahabat aku telah pun selamat menjadi isteri yang sah kepada suami masing-masing.Seorang bersanding pada hari sabtu,dan seorang lagi pada hari ahad.Nasib baik tidak serentak.Kalau tak,memang ulang alik aku hari tu.Ok.Kita review satu persatu majlis mereka.


9/3/12( hari jumaat)
Surianna @ anna. My best fren dari sekolah rendah mengadakan majlis berinai malam tu.Awal pagi tu aku masih lagi dibuai mimpi.Belum balik kota belud sebab khamis aku masih ada kelas.Semester ni semua kelas aku sampai ke malam.Hampeh.Seingat aku masa tu pukul 7am.Hanset aku berbunyi.


Girl my body dont lie
im outta my mind
let it rain over me..(ringtone hanset aku yo!)


Tengok skrin,nama Anna tertera.aku tekan punat hijau.
"erm,kenapa?" tanyaku sambil memisat mata dan membuang tahi mata yang suda menguntum segar.
"uii,aku mau minta tolong dulu sama kau.kau cari kereta untuk di cater,ambik kek kawin aku di hotel"pintanya bersemangat.Semangat nak kawin katakan.
"hotel mana?" tanya ku lagi.
"di pasific.suda siap tu tinggal kena pick up ja.kau cari cater,aku bayar Rm 60."
"ba tengok la.nanti aku kol kau balik" pantas aku tekan butang merah.Otakku dah ligat da mencari orang orang ni.Abang aku?ermm...dia takkan balik kota belud hari ni sebab ada overtime.sepupu aku?hah! aku terus menaip mesej kepada sepupuku,Aeten.Selalunya,hari jumaatlah dia balik kota belud.Selain abang aku,dia lah tempat aku menumpang balik kota belud dan balik kk.Haha!thanks my kazen.Jasamu dikenang.Winkkk..
'kau mau ka kena cater rm 60 ambik kek kawin?kau balik juga kan?' kira macam ni la mesaj aku kepada dia.5 minit kemudian..


teeett..teeettt..(bunyi mesej standard)


'pulang.tapi tidak tahu jam berapa.Lagipun Bu' Nah pun ikut balik.Aku tidak tahu berapa orang dorang ikut ni.'


Silaka..^_^
so,last2 abang aku juga yang aku p pujuk.Malas nak cari orang lain sebenarnya.Nasib baik abang aku sporting ok!.
Tengahari kami dah pick up kek.Service yang mantopp!







Jam 8suku aku tiba di rumah anna.Well,mood aku down malam tu atas sebab2 tertentu.tapi takpa.tahan.Tak elok bersedih time2 macam tu.
take a pic before out!


malam berinai




acara berbedak dan pakai inai.
Malam tu aku yang palitkan tepung kanji.Hehe..Kazen2 Anna pula mencorakkan inai di jari.

sempat pose lagi.kelas kau mariaaa


akad nikah(adat keluarga dorang,lelaki kena berdiri semasa akad)


acara batal air sembahyang.


dah sah.amin


ehh..ehh..dah kawin??
gambar yang akhir ni,memang arahan dari juru gambar.^_^
apapun,ucapan untuk pengantin,selamat menjalani kehidupan berumahtangga.semoga berbahagia ke anak cucu..Amin.
Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini

No comments:

Post a Comment