Thursday, March 29, 2012

Keluhan hati.

huuuuuu...herrmmmm......
mengeluh begini ka bunyinya??bantai..!

Hari ni aku applykan adik perempuan dan abang aku untuk jawatan konstabel.Baru punya kekosongan.Email kakak aku,memang aku yang dok p buka,cek kalau ada jawatan kosong yang sesuai.Then,aku akan isi.Hantar permohonan secara Online.Tapi tidak banyak yang memerlukan aku mengisi secara online.Kena pos jugak.Bab ni aku paling tak suka.kena copy,cop kesahihan dan hantar borang.aku rasa banyak kali dah lakukan benda yang sama.Tapi takda hasil.

aku sering juga mengeluh.rasa sia-sia sangat.kadang rasa dunia ni tak adil.Nasib tak memihak dengan kitaorang adik beradik.kenapa??bukankah semua rezeki Allah yang tentukan?aku buntu.Entah bila nasib keluarga akan berubah.Aku nak juga bagi Puan emak dan Encik Bapa hidup senang.tapi persoalannya,bila??harapkan aku?huhu..masih jauh lagi perjalanan aku.lepas praktikal,konvo,dapat segulung ijazah pun belum tentu dapat merubah nasib keluarga aku.aku pasti akan mengangur buat seketika.Alaaa,bukan aku ja.banyak lagi graduan Universiti yang masih berkakai mencari kerja yang sesuai dengan kelayakan yang mereka ada.

So,dalam hal ni,nak salahkan siapa??nak salahkan nasib?bukankah kita sendiri yang boleh merubah nasib sendiri?Ikhtiar dan doa saja pengiring jalan hidup untuk masa ini.So,jangan putus asa wahai diri.Cepat atau lambat,pasti akan ada hasilnya.

Alaaahaiii...mengeluh lagi.

Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini

No comments:

Post a Comment