Monday, November 17, 2014

Dejavu d Kinabalu

Asssalamualaikum to all of u my readers...

Aku sihat.cuma jarang update blog.( macam la ada orang tanya). hihi.korang apa khabar? aku sekarang sangat busy menguruskan hal dunia yang x kekal ni.banyak sangat kerja perlu dibereskan.lagi2 kitaorang dapat anak saudara yang pertama.excited giler.my parents sangat teruja sejak bergelar atuk dan nenek..n me? naik pangkat jadi auntie gitu lor..

pada 31 okt hingga 1nov lepas, kami telah mendaki gunung tertinggi d asia tenggara.gunung apa itu? itu la dia gunung kinabalu.tinggi 4092.02m tu telah berjaya aku takhluk walaupun hampir putus asa.semangat aku kuat walaupun dah hampir muntah.uweekkk! kitaorg telah gerak dari kota belud seawal jam 4am..sebelum mendaki tu, mata aku sangat memberikan aku pressure yang sangattt tinggi.sebabnya, mata xnak tidur.dua hari kot aku tak dapat lelapkan mata sebelum hari pendakian.sebab tu tenaga tak berapa ada.lowbett awal-awal pendakian lagi.nasib baik sampai puncak.terima kasih kepada guide yang jaga aku sepanjang pendakian. baik sangaat n sangat sporting.siap pegang tangan aku supaya tak terjatuh ke gaung..eeuuww..gaung? tinggi ok masa naik ke puncak tu. masa naik tu tak nampak pula gaung tu.masa turun dari puncak baru nampak betapa curamnya tempat itu.berjaya juga aku harungi.ekekekee.bangga jap.




this is my guide.sangatt baiikk.siap payungkan i masa makan tepi jalan.sob sob

at laban rata.lapar doohh


org lain smpai puncak da npk sunrise.aku masi kat cni masa matahari nak terbit.lagi 8km.sodehh den.

beautiful sunrise



masa turun dr puncak , aku dijaga oleh 3org guide yg nakal.memang kami 1kepala.bingai.

pose sblum mendaki.muka masi ceria.

at puncak low peak.yuhuuu.akhirnya berjayaa..

masa ni hampir give up..da tak larat.tapi nak juga pose.

suilin, teman pendakian..sama2 naik puncak..


dejavu d kinabalu.kawan lama n baru..
 rasa nak naik lagi tahun depan.sebab tak puas ati tak sempat sampai puncak masa matahari nak terbit tu.harap dipermudahkan la semuanya .harap ada ongkos tuk naik..hihi..ok la..sekian saja tuk hari ini.
tata titi tutu...

salam sayang,
wadah


Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini

No comments:

Post a Comment